Followers

~I'm ProuD To Be A MuslimaH~


Alhamdulillah.Akhirnya, Allah telah membuka pintu hatiku untuk menyertai contest ini..Sebelum itu, ingin saya ingatkan diri saya dan juga para sahabat di luar sana yg menyertai contest ini agar betulkanlah niat kita dalam menyertai contest ini..Bukan semata-mata kerana ingin mendapat ganjaran yg diberikan tapi niatlah kerana ALLAH untuk menambahkan ilmu serta menyebarkan lagi dakwah Islam melalui medium ini..
Ini kerana apabila kita menyertai contest ini..sedikit sebanyak..InsyaAllah kita mendapat ilmu mengenai ciri2 untuk menjadi seorang muslimah yang solehah.InsyaAllah..Dengan menyertai ini juge,kite boleh improvekan lagi skil2 to be the best muslimah and be a part of penghuni Al-Jannah..Amin..
Oklah..panjang sangat sekapur sirihnye...hehe..

Baiklah..Back to Our Agenda...Takrif wanita SOLEHAH yg paling TEPAT ialah..jangan dok pikiaq susah2.. Allah dah berfirman dah dalam Surah An-Nisa ayat ke 34..



“…Maka wanita yang soleh, ialah yang taat kepada Allah lagi memelihara diri ketika suaminya tidak ada, oleh kerana Allah telah memelihara (mereka)…” (QS. an-Nisa’:34)



Rasulullah pun pernah bersabda :-


(Sebaik-baik wanita) adalah yang menyenangkan (suami)-nya jika ia melihatnya, mentaati (suami)-nya jika ia memerintahnya dan ia tidak menyelisihi (suami)-nya dalam hal yang dibenci suami pada dirinya dan harta suaminya.’” (HR. Ahmad, al Hakim, an Nasa’i dan ath Thobrani dan di Shohihkan oleh al Albani).

Rasenye sudah terang lagi bersuluh,ciri seorang wanita solehah itu.Marilah kita same2 memuhasabahkan diri kite dimanakah tahap kesolehan kite itu..Sekadar renungan bersame..

.Sebagai pelengkap syarat..saya ingin tagkan sahabat2 saya



Ohh..terlupe pulak nak list barang yg nak..huhu..Tak kisahla apa2 pun..asalkan ilmu yg ingin dsampaikan dpt disebarkan..:) tapi sebagai pelengkap syarat..saya senaraikanlah..^^

  1. T-shirt muslimah Iman Abdul Gallery
  2. Blouse Elhyatt Bizz Collection, 
  3. Brooch Tri Fa
  4. Cotton Lace Shawl Beaullana Couture
  5. Coklat from Coklat Manis2u
Tapi..tak kisah pun dapat yang lain..XD cewahh..macam dapat je huhu..


“Sesungguhnya dunia ini seluruhnya adalah perhiasan dan sebaik-

baik perhiasan dunia adalah wanita yang solehah.” (HR. Ahmad)






2 coret:

Ayjachan said...

wkslam..syukran..orait..insyaAllah..salam ukhwah..^^

einz said...

http://einzmiszmessyartwork.blogspot.com/2011/10/peraduan-copy-dan-paste-promosi-hujung.html

jom join yg ni lak~

Powered by Blogger.

up