Followers

::tutorial origami bunge::


Salam readers yang disayangi...

Semoga sehat2 belako deh..

Akhirnye dapat gak aku amek ko-k..Sem lepas tak dapat pon daftaq...

Sebab lambat on9..Nak daftaq..tengok2 dah penoh dah ahli2 kelab..Kalau yang kosong pun yang tak 

berkenan di hati..huhu..Alhamdulillah sem ni..aku dapat gak daftaq ko-k..

Aku amek ko-k yang simple2 dan tak banyak kerje sangat..hehe..aku amek kelab kraftangan..

Baru kejap tadi abes kelas..Tadi kitorang buat origami bunge..First tyme aku wat munge2 macam uh..sebelom 

ni wat munge yang nipis yang tak macam bunge pon ade..haha..

Seb bek..mudah saje nak wat..bungenye dah ade kat kertas..tinggai nak gunting dan sambung saja..

Nak tengok cara2 kitorang wat origami bunge x? 

Jom..kite saksikan..:)

Bahan2nye : Kertas warna warni/manilakad/ape2 kertas yang korang sukelah,gunting,gam/selotep/stapler,pensel/pen/marker/seangkatannye..

Cara2nya :

1. Lipat kertas warna kepada 2 bahagian macam di atas..


2. Lipat kepada 4 bahagian.

3.Kemudian lipat cam ni..

4.Pastu cam ni plak..

5. Pastu,lakar kan satu garisan melengkung macam di atas

6.Kendian..gunting sampai dapat bentuk macam ni..

7.Bila bukak,hasilnya macam ni..

8.Untuk mendapatkan 5 kelopak..gunting lebihan kelopak seperti ini..:)

9.Kendian,jadikan bentuk macam nidan gam.

10.Dan inilah hasilnya daripada cantuman 12 bunge yang telah dibuat seperti no.9 
(ini hasil kraftangan pertame dari aku dan Anis ^_^)


mudahkan..agakla..hehe..semoga berjaya!!..:D




2 coret:

pengemis Cinta~ said...

wah! ;)

amirahramli said...

aiza ak tag k0~j0m la j0in!
http://miraedo92.blogspot.com/2012/08/giveaway-raya-untuk-semua.html

*da xtau ktne chatb0x k0~haha..sory

Powered by Blogger.

up