Followers

_::Tragedi Januari::_

Salam readers..
Hope sihat semuanya dan sentiasa mensyukuri nikmatNYA..

Bismillah

BERITA KECOH SEKAMPUNG
26 JANUARI 2012
Kampung Selamat - Dalam kira2 pukul 7 malam tadi,sebuah tragedi agak cemas telah berlaku di sini.Tragedi kebakaran ini berlaku di hadapan kediaman rumah Tuan Hj.Aminuddin,En.Ghazali dan Allahyarham En.Shamsudin.
Punca tercetusnya fenomena ini apabila saudara Zaim Zakwan yang ingin membakar daun2 serta kayu2 kering yang berlonggok bak bukit emas di situ. Namun, mungkin beliau tidak melihat tentang arah angin serta kelajuan angin maka kebakaran yang sekecil itu telah menyambar dengan bengangnya ke kawasan2 yang tidak sepatutnya dibakar.
Setelah itu,mangsa serta keluarganya telah bertungkus lumus dengan menggunakan timba  untuk memadamkan api tersebut agar tidak menjadi lebih bengang lagi kerana takut2 ke"bengang"an itu akan menyambar tiang elektrik yang berada di tepi jalan.

Namun,kemarahan api tidak mampu untuk di'cool'kan..malah telah menjadi super bengang!!..Justeru, En Amin pun berteriak.."Kol bomba sekarang!".Pn.Zalina pun mengambil mandat utk menelefon nombor yg tak pernah dalam sejarah hidupnya untuk didail.."999"..Dalam misi menunggu bomba yang berjalan macam itik pulang petang itu, api tersebut mulai reda..

Setelah firemen sampai,tugas mereka menyembur untuk memadamkan bara..Lebih kurang pukul 7.30 malam,barulah api dah cool..Sejuk hati..Alhamdulillah tiada kecederaan berlaku yang dilaporkan.
Namun,ada mangsa berkenaan telah mengalami transformasi warna..erkk..faham2 je la..hehe

"Kalau takut hutan terbakar,jangan berumah di tepi hutan"

Sekian.dari saya..Wartawan Aiza Izyani melaporkan untuk Berita Kecoh Sekampung!Kembali ke seri pentas..:D

















0 coret:

Powered by Blogger.

up